Maandag 9 jan

12 januari 2017 - Santa Marta, Colombia

Maandag 9-01-2017op staan 0500 wrede koude nacht gehad  maar toch wat kunnen slapen ik dacht dat ik een goed bed had maar nee de wind staat recht op de kop gevel waar ik dus lig ! Het kamp is zo fucking druk niet normaal als je dan 100 man zie wakker worden op zoek naar z'n spullen die zie hebben opgehangen alles kris kras door elkaar erg leuk om te zien  . Om 6 gaan we lopen naar de verloren stad het is een ruim uur lopen maar vraag niet hoe , nog zwaarder dan we hadden en we zijn er dan nog niet nog ff ruim 1200 tredes naar boven , maar je wordt beloont ! Je ziet maar een klein deel maar op de kaart is er een gebiet van 32 hectare uit getekend en er zijn maar 200 huisjes blood gelegd . We krijgen de rond leiding nou erg in druk wekkend zo hoog in de bergen je moet toch echt wel knetter gek zijn om zo hoog te gaan wonen . Alles gaat met de hand naar boven want de ezels stoppen bij de trap . Er zijn militairen permanent gestationeerd daar voor onze veiligheid maar ook die van de stad zelf . We gaan naar een leguna en als je daar in springt blijf je voor eeuwig jong . Uit eindelijk zijn we tussen 1100 en 1130 terug gegaan naar het kamp eten spullen pakken en 1230 weer lopen . Terug ging lekker deel op me sandalen gelopen en blote voeten bij check point zijn me schoen wel wat droger en doe ze weer aan . uiteindelijk om 1545 op het kamp aan gekomen spullen weg kleren uit hangen ff wat eten , terwijl we aan onze snoep zitten en kletsen staat er z'n lief kindje te kijken naar ons waar op Christian een koekje geeft . Hmmm maar 1 klein miezerig koekje terwijl de tafel er vol van ligt , wacht ik pak een pak koekjes van en geef het aan het kind , je kon die lach niet alleen zien maar ook voelen wat een mooi kindje voor dat ik naar de rivier gaat geef ik haar nog een pakje snoep nou de vriendschap is gesloten en zal die lach niet snel vergeten . Maar nu hup de rivier in douch schuim mee en soppen maar , het gaat regenen dus we moeten op letten op het water nivo het is namelijk geen kleine rivier . Erg gezellig kamp maar het lijkt net op auswiche zegt Christian . maar toch super geen verlichting dus gaat me kaarsjes en hoofd lamp . Na het eten worden de banken bij elkaar gedaan en iedereen moest in een kring gaan zitten , hij ging vertellen over het leven van de indianen en over het gebruik van hun heilige plant de coka plant , wat zit er altijd veel achter bij z'n cultuur het is heel bijzonder om aan te horen zo bijzonder dat er een kikker tussen me benen hupt in de kring stopt naar boven kijkt hij lijkt wel te luisteren ( nee nog geen coka gekauwd ) hij word op gemerkt de lampen vol op z'n knar en hup daar gaat i weer . Maar als je dan z'n uit leg krijgt met regen en kaarsjes in met oerwoud geluiden en een koud biertje in dan toch wel erg mooi mystrieus  . Dan de planning voor de laatste dag 15 km berg op en af 7 uur lopen en aan het einde krijg pas je eten jajajajajaja En morgen gaan weer vroeg op pad 0500

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade