Maandag 30 jan

31 januari 2017 - Salento, Colombia

Maandag 30 jan

Nou het is nu 1930 ik zit nu weer in armenia op me stoeltje in me hostel , me het besef dat ik volgende week terug naar Nederland ga hmmmm ik heb nog zo veel te doen . Ik ben vandaag weer erg slim geweest om een tour naar cocora op een paard te doen . Ik was om 0700 wakker en op me gemak me spullen gepakt en daar maakte ik niet veel vrienden mee op me kamer lol , me ontbijt heb ik lekker in de stad gedaan tussen lokale mensen en me plan was om met een Willy ( een jeep ) naar cocora te gaan dat is een beschermt natuurgebied met befaamde de hoge palmen . maar onderweg naar de markt word ik aan gesproken door een oud baasje zonder handen , vreemd genoeg hand hij wel z'n machete bij Uh waarom heb jij een machte bij  ????? Ik raak aan de klets en vertel dat ik een restaurantje zoek en de Willy's na wat kletsen zegt hij maar je kan ook te paard daar naar toe Ok waar dan ja hier hmmm ach waarom ook niet is goed ga eten en dan kom ik terug . Zo gezegd zo gedaan en we vertrekken om 0900 en het is z'n anderhalf uur huppelen op het paardje na een uur  kreeg ik al pijn aan me chulo ( kont ) en ik moet nog ff , het is dan ook nog eens totaal niet duidelijk waar ik ga belanden maar Ok het zal wel . Eenmaal aangekomen stappen we af en krijg te horen dat de paardjes moeten rusten nou heel fijn mijn reet moet ook ff rusten hij verteld dit is het park Ok heel mooi zullen we koffie halen is goed en natuurlijk moet ik betalen , we gaan lopen waar naar toe weet ik niet maar we zullen zien wat blijkt nou hij woont hier nog maar 3 maanden en kom uit medellin en is hier nog nooit geweest Whahahahahah heb ik dat ik ben gewoon met een oud baasje op pad die hier nog nooit is geweest . We komen aan bij een vis kwekerij aan en natuurlijk moet ik de entre betalen z'n 2 € we krijgen voer en gaan wat vissen voeren , heel leuk maar ik kom voor palmen en ik sta nu vissen te voeren in het bos . Zo verteld hij we gaan weer terug Uh je maak een grapje zeker maar ik wil nog niet terug in wil die tour doen , en je ziet hem denken dus je wel verder ja Ok en hij gaat de weg vragen ik moet van binnen wel zo hard lachen dat ik het gewoon allemaal accepteerde wat een kerel zeg hoer kan je gewoon niet boos op worden en tenslotte ook een beetje me eigen schuld . Uit eindelijk beland ik midden in de jungel met een paard wat adhd heeft en alleen maar wil in halen waar het niet kan totaal geen geduld heeft raken we de weg kwijt gaat het regenen opa krijgt het koud en belanden we in een kolibrie tuin ergens in de bergen geen palm van dicht bij gezien en om 1630 weer terug in salento me een zere reet en een lege maag dat wil je niet weten !!! Maar ik heb gelachen voor een week en ik tuin er weer in , nou alles is goed afgelopen niet uit de bocht gevlogen paard geen deuken niet in een ravijn gevallen al bij al super dag je kost wat maar dan heb je ook een avontuurtje !!!! Nu op zoek naar de bus naar armenia terug , na wat vragen heb ik hem gevonden wel ff moeten zoeken en ik kan meteen de bus in . Het z'n uur rijden als we er bij na zijn val ik in slaap en ja je raad het misschien als ik word ergens wakker wat ik niet ken me klok is een uur verder en vraag waar we zitten ik moet er bij de fundadore uit meneer daar zijn we allang voorbij ga nu terug richting salento dus moet ik stoppen ja doe maar dan ik stap er uit dus vliegt er van door ik wrijf nog wat in me ogen kijk om me heen ok daar sta ik dan en nu ?!  Ik de vertel zie ik een gebouw staan wat me kent lijkt en ga maar weer lopen dan totaal gewicht van lichaam en tassen 108 kg ( heb op de weeg schaal gestaan op het vliegveld ) ik loop met vol moet en slapers in me ogen naar het gebouw toe , ik Begin te twijfelen en ga maar rond vragen . Dat vragen is niet moeilijk maar het begrijpen wat ze zeggen tja daar haak het nog als eens aan , ach ja kom je nog eens ergens en ik vertik het om met een taxi te gaan nog niet het zal me lukken !!! De mensen zijn super behulpzaam als ze nou ook nog Nederlands gaan leren zou mooi zijn want ik loop echt kris kras door de stad heen . Ik beland in de straat die ik ken en zie het restaurant waar ik een burger heb gegeten wat ik dus nu ook ga doen want ik pleur om van de honger ff wat eten en weer door want ik wil douchen omdat ik dat paard nog steeds ruik en ik heb wel eens lekkerder geroken !!! Spullen weg lekker douchen en daarna een lekker koud biertje even later krijg ik bezoek van jorge en Monica die komen net terug van de stichting hun moet nog gaan eten ach ik ga maar mee gezellig daar na vroeg naar bed want de volgende morgen  komt jorge me op halen voor nog wat boodschappen voor de stichting . Dus tot morgen en de groeten !

1. Mapa:
    31 januari 2017
    Haha. Creatief baasje hoor!