Maandag 2 jan 2017

3 januari 2017 - Bogotá, Colombia

Maandag  2 jan 2017

Na lekker uitgeslapen te hebben krijg ik een briljant idee ik wil paard rijden door de bergen van Bogota . Ik heb me vuile was afgegeven om te wassen me opnieuw in gepakt en nu maar bellen voor een caballero . De reseptioniste van het hotel gaat voor me bellen en zoeken , ze heb wat gevonden voor me het is een uur van het hotel en ook maar een uur op het paard . We rijden richting het noorden van Bogota waar het landschap verandert  , we rijden de berg kam op wat is het hier relaxt ja hier kan ik ook wel wonen overal zie paarden te de bergen op lopen de huisjes zijn verspreid rust ruimte geen stof . We komen aan bij een finca de paarden staan al klaar , maar nu komt het ik moet de taxi betalen 99000 peso wat jij vies piep , ik zeg in het Nederland met een lach ik heb toch genoeg pest piep ! Dan moet ik nog paard rijden hij vraag of ik ervaring nee niet echt nee Ok voet hier in je optrekken zitten en rijden .  Nou simpeler kan niet na een poosje gehobbeld te hebben komen we bij een uit kijk punt en kijk je op een meer uit , het is de water voor raad van Bogota . Met een paard door de bergen is best gaaf z'n beest stuurt zich zelf wel en kiest de beste route , alleen wanneer z'n beest niet vol gas gaat maar half gas das niet fijn heb liever vol gas of lekker slenteren dan hoor je stappen van paard je kijk om je heen en kan je lekker genieten . Precies na een uur zijn we terug 100000 peso's altublieft en bedankt en nu op bokken voor het eerst een bus (3000 peso's)aan houden om terug de stad in te komen niet zo moeilijk maar waar je gaat uit stappen dat wordt wat anders , we komen het centrum binnen en uit het niet stapt iedereen uit ik zal dan ook maar gaan . Eenmaal de bus uit kijk ik om me heen en weet ik dus niet waar ik zit , dat is nog niet het ergste ik heb honger dus op zoek naar een eet tentje ! Na me eten ga ik maar lekker rond lopen op zoek naar bergen me orietantie punt , dan loop ik langs een tattoo shop ff binnen kijken raak aan de klets en vraag ook maar aan hem waar ik eigenlijk zit , in het deel chapinero O Ok das dicht bij hij legt uit de richting en klaar . Ik ben om 1600 terug in het hotel me schone was ophalen in de tas doen nog wat eten . Isabel zou rond 1900 in het hotel zijn dus ik heb genoeg tijd , ze is er ik neem afscheid van de receptioniste en hup naar de terminal super taxi hebben we en ik lach me kapot hij doe alle dialecten van Colombia na we stappen uit  en lopen de terminal in , wat is het druk alle families die met de feestdagen op bezoek zijn geweest gaan weer terug of ze gaan op vakantie om dat nu de feest dagen voor bij zijn en gaan massaal op pad . Me nacht bus is een dubbel dekker de stoelen zijn groot en Lux me eigen tv en stroom onder me stoel WiFi aan boord niet snel maar het is er . Ik zit op me plek dan komt er een meid aan en begint tegen me te praten shit zit weer op de verkeerde plek nee ze willen ruilen . Er zit een vrouw naast me met een kindje tegen het raam gedrukt met haar spullen en ze heb een buurman , ik zit alleen met alle ruimte dus ach waarom niet . Ik krijg een buurman die woont in Oostenrijk voor ze werk en is nu op vakantie met ze fam hij komt uit Bogota en spreekt redelijk Engels .
Nou er niet meer zo veel te vertellen dan dat het nu 12 uur donker is en iedereen probeert te slapen dus bij deze de groeten !

1. Gb:
    3 januari 2017
    Gaat lekker zo, Paco.
    Je zit je tijd bepaald niet te verdoen!
  2. Franciscus:
    5 januari 2017
    Wel een heel avontuur, en hoeveel is 100.000 pesos in euros?
  3. Paco de Blaeij:
    5 januari 2017