Dinsdag 3 jan

5 januari 2017 - Taganga, Colombia

Dinsdag 3 jan 2017

Ik heb zwaar piep geslapen niet iedereen heb z'n gordijntjes dicht gedaan we rijden nu ver het in het noorden je ziet zomaar het landschap veranderen , palmbomen in het landschap en rechts de bergen af en toe gaat het licht uit en slaap je weer ff , met de stop voor ontbijt kan je je benen stekken maar je weet niet voor hoe lang me buur man vraag me of ik bij z'n fam kom zitten . Hij is met z'n moeder en nichtjes geen van allen spreken Engels ja z'n nichtje maar die durft niet te praten om dat zie niet zeker zijn of ze het goed doen dus dan maar niet hmmm ik ken dat ! We gaan weer hoe dichter we bij de kist komen hoe meer motoren er voor bij kom , en gewoon lekkere race motor op naar het strand denk ik . Even later fille pffff ik val weer in slaap en kom weer bij ik kijk links van me en daar zitten biker op een muurtje te huilen ja een ongeluk met de motor ! Zo gaat het maat door van opstopping naar wegversperring even later krijg ik een aders door waar me slaap plek is super , niet veel later krijg ik een berichtje van een meid die we in san gil hebben ontmoet met de vraag hoe het met me is ? Ja ja hier zit wat achter ,en ja die zit zonder geld en vraagt me of ze 20000 peso's kan lenen haar bus vertrekt om 1600 uit santa Martha en ben er ongeveer rond 1500 dus ach waarom niet . Ze wil het geld naar me fam bergen maar dat heb ik liever niet in de getto we spreken wel af das beter . In eens zitten we in een stroom versnelling ik zie de zee hehe we zijn er bijna , 1530 kom ik aan en zie Julia staan wat is het warm de piep pak me spullen geef haar het geld en ze haalt een biertje voor me ! Even later bergt ze me naar een taxi nemen afscheid en daar ga ik . Op naar taganga , we rijden het dorp binnen er is gewoon geen 1 straat verhard niks en super druk Jezus waar ben ik beland even later is de chauf verdwaalt . Om even rond 1700 ben ik er en Christian is er ook net aan gekomen toevallig trap me spullen in me kamer en ga wat bier halen en kennis maken met de mensen waar ik me kamer deel , het zijn twee Fransen en een Engels man gezellig . Even later vragen de Fransen of we mee gaan naar de zins ondergang ja tuurlijk we lopen naar het strand z'n 10 min  en dan de berg op echt super uit zicht ! Wat een toerist plekje niet normaal we lopen terug naar de hostel we eten daar , daar zitten 2 nieuwe mensen die komen uit Israël   , tijdens het eten raken we met hun aan de praat ook chille gaste hun komen net uit cartagena . Even later ruik ik een wier geur ja wel de israliers zitten lekker te roken , er staat een dame aan de deur jurk je aan en best een leuke dame . Ze gaat zitten en is dus bekent hier na een tijdje spreek ze de Fransen , ik besluit de stad in te gaan alleen ff een biertje drinken nou de heen en terug weg van het hostel wordt er gevraagd of ik wiet of coke wil kopen niet normaal . Ik ga lekker terug vroeg me bedje in en morgen duiken !

1. Mapa:
    5 januari 2017
    Haha! Loop je nu achter of voor met de datum?. Spannend verhaal weer. Verslavend hè, reizen! Beter dan drugs