Deel 2 san gil

2 januari 2017 - San Gil, Colombia

Me laptop is nu al kapot en dan niet door mij zelf , maar omdat me boven buren een lekage hadden , en waarom ook niet boven op me laptop dus ik moet nu alles met me tel schrijven . Ik heb het dan nog niet gehad over de natuur wat is dat mooi niet normaal bergen watervallen ga zo maar door , je kan niet geloven dat hier 13 jaar geleden geen toeris kwam om dat het vol zat guerrilla en para militairen , moord en ontvoeringen orde van de dag was heel bijzonder . Bij het abseilend van de berg gewoon naast de waterval naar beneden en er soms door met z'n drieën naast elkaar , om er vervolgens onder de waterval te gaan zwemmen . Bungee was niet erg bijzonder maar ach het is hoog en het gaat snel en ik heb uit zicht 10 € voor een sprong dus gewoon 4 x naar beneden . Dan het parapente ( paragliding) z'n 2 uur van san gil ik wist niet wat ik zag , die bergen allemachtig alles stond stil in me zo groot hoog die berg plooien in elkaar lopend ik was in vrede . En ik ga er van af vliegen wat een eer om dit te mogen zien , en toen wist ik het zeker ik wil meer zien van de wereld op deze manier ik hoef geen luxe als ik de wereld maar kan zien . Ik weet ik ben een dromer maar ik zou zo graag daar willen wonen en eindigen in me hangmat met de zon net boven de berg toppen en de vogels op de achter grond . Zaterdag ochtend gaat me wekker toch maar gezet voor het geval , is maar goed want het was vroeg . Ik heb nog op een plein gehangen in san gil wat ik daar Zach was echt bizar , ik niet hoeveel zwerf honden en dan de kids die er rond liep , zwerfers . Maar een uur geslapen gaat me wekker weer douchen bak koffie en dag san gil ! Dus bus reis terug Bogota is zwaar maar het gaat is niet vol en je zit ook nog eens beter dan in het vliegtuig stroom aan boort . Ik heb de helft van de reis geslapen om 1500 ben ik in Bogota wat mis ik de natuur nu al en de warmte eigenlijk gewoon een smerige stad maar ja . Me fam wil me meteen ophalen en weet ik al niet maar daar heb ik geen zin in , ga lekker naar een vriendin van me in het noorden en ga vanavond wel naar de getto . Ik val spontaan binnen bij haar ze schrikt zich kapot wat doe jij hier ? ja dé me bakje koffie halen , en wat eten ze bied me een olie bol aan waarom niet ? Na wat te hebben gekletst besluit ik om 1800 naar Manuel te gaan voor dat het echt donker is want ik. En tenslotte ben ik alleen met heel me bepakking dus , ik ben er ik stap uit loop naar boven en daar staat Manuel verrast en vraagt wat ik hier doe ja kom oud en nieuw bij jullie vieren ! Het is minder spectaculair als kerst dat kan ik je wel zeggen ik dan ook al om 0300 op me nest , en ik wordt om 0700 wakker van de muziek op straat die mafkezen zijn nog bezig ik zit lekker brak aan tafel met Isabel aan de koffie . Rond 1000 loopt bijna alles rond hier in huis wat gaan we doen vraag ik hun , maar op een of andere manier kom ik er niet meer uit en ik zie het wel wat ze bedoelen . In de middag sta ik in centrum comercial ja en dan echt groot alle winkels zijn dicht maar het is echt druk ze hangen en zij wat eet tentjes open waar ze wat te knagen halen , en er is een speel hal 2 zelfs . Uiteindelijk gaan we carten binnen op elektrische wagentjes lol , ik weet dat ik niet kan rijden maar hun die spannen de kroon oftewel het is niet gek dat ik niet kan rijden om 1700 gaan we er van door iedereen heb honger en ik ook ik besluit pizza te gaan eten lekker makkelijk . We gaan naar een tentje in een woon wijk niet ver van het centrum vandaan , en dat is goed koper dan in het centrum en goed . Er worden 2 grote pizza's bestel en een fles cola met bekertjes er bij daar na gaan we naar huis lopen , ze praten over me maar het gaat allemaal te snel en op een of ander manier heb ik er ff geen zin in . Het is dan ook maar oppervlakkig Spaans wat ik kan en is nu ff piep want ik wil meer praten maar dat is erg lastig . We zijn aan gekomen bij straat waar ze wonen er wordt weer over legt hoe ik naar huis moet , ja Uh gewoon een taxi wat denk je daar van . Nee dat kan niet en bla bla bla me neefjes begeleiden me wel naar het hotel , me spullen neer leggen en besluit de stad in te duiken met hun . In de bar zitten die jongens wat te beramen maar wat , weet niemand ze lachen er op los . Het is stil in de stad vergeleken met andere dagen , we zitten op het balkon van de bar het is David ze kroeg waar hij vaker komt . Ik kijk neer op de straat de zwerfers en verslavende lopen rond en lopen mensen lastig te vallen ander zoeken tussen het vuil en er loop er  1 met een mes rond die verstop i onder z'n oksel en ik zag het net . Dan besluiten die twee naar een ander kroeg te gaan of zo , we gaan maar met de taxi want de avond klok gaat in oftewel de ratten gaan leven . De Chauf vraagt waar we naar toe moet het is stil en dan zeggen ze naar (naam vergeten ) een club de chauf schiet in de lach en zegt la putas Linda's , ik kijk ze aan schiet ook in de lach ach wat maakt het uit weer een strip club de boefjes ! We zijn er maar het is dicht , we rijden door de straten van santa fee ja wat je daar ziet is zo bizar meer als de helft dames zijn vrij ( vergelijkbaar met de wallen ) alleen gevaarlijk gek ,vies en veel verslaafden , ik wil heel de wijk zien en vraag om een tour en dat doet hij met plezier . Het meest maffe is dat meisjes van nog zeker geen 18 op straat staan , de chauf zeg ook super gevaarlijk je kan de dames betreden maar dat is dus uit de taxi zo het huis in en ook zo weer terug . Dus je ziet ook overal taxi's wachten dus ik vraag met de taxi's gebeurt niks ja soms antwoord hij maar er is een wijk waar hij niet graag komt en dat is je raad het al Barrio las cruses dat is echt gek en zwaait me z'n handen en wijst naar z'n slaap echt heet zegt hij nog eens ! Me neefjes kijken hun ogen uit dit is hun eerste keer in z'n straat met nu maar een paar meiden en daar belt hun zus alega naar mij te laat ik mocht niet opnemen lol verteld dat we ff een biertje hadden gedaan in de stad en nu terug naar huis waren . We gaan weer terug naar me hostel leuk rondje , ik hou er wel van om midden in de jungel te zijn . Ik slaap in het zelfde hotel als laatst is me goed bevallen eigenlijk nu krijg ik een groter kamer voor de zelfs de prijs kijk daar hou ik van . Nu ben ik een beetje bij dus latersssss