vrijdag 23 dec

23 december 2016 - Bogotá, Colombia

ik heb misschien net 3 uur geslapen dat wordt een rustig dagje . isabel was ook op toen ik er uit kwam , de neefjes kwamen er zelf uit heel knap ze zien er uit hahahahah ze vragen aan mij of ik nog had geslapen ja tot 0745 dus niet leuk o das maar weinig zeggen ze uh maar ik wil wat doen in huis .maar we hebben een ander probleem santi ligt nog te slapen hij moet er echt uit zegt isabel en ik ga samen met alega hem wakker maken maar nee ok dan jij met water hup er uit nog niet we pakken hen op aan zn armen en benen zo naar de keuken er mee whahahahahh hij is boos pfff nou en . we gaan de douch en nog wat planken hout kopen voor het bed te verstevigen want zaterdag blijft heel de fam slapen , er moet nog middag eten gekocht worden dus gewoon het dagelijkse ding . we wachten tot het stopt me regenen , dan zitten we met santi jezus geen lam mee te bezuinen heb geen geen zin om mee te gaan en wil thuis blijven , en doet stug zn eigen zin en gaat gewoon verder tv kijken en isabel smeekt om mee te gaan maar nee .en sta ik met me geduld in over vloed niet dus en zeg tgen isabel tv uit doen bij zn kladde pakken en hup nioet zeiken en luisteren . maar o nee dat gaat er niet in want dan krijg ze op haar klote van zn moeder wat blijkt nou de kids hebben het voor het zeggen en zullen doen ook ik dacht dat ik omplofte van binnen gaat een klein kind me vertellen dat ik maar gewoon moet wachten dacht het niet . hij gaat uiteindelijk mee naar veel smeken , maar laat onder weg duidelijk zien dat hij er geen zin in heb whahahahahaha ik loop gewoon door en gelukkig isabel ook . het is een 15 min lopen waar we de douch moeten kopen en hout we zijn er maar nu komt het isabel heb er geen verstand van en ik kan het niet uitleggen , maar met wat fotos voor de douch en het boodschappen lijstje wat david heb op geschreven komen we er wel totale kosten net iets meer an 50.000 pessos zn 18 euro . het hout moeten we ergens anders halen ik heb de maten het is gelukkig een stukje terug lopen , we bellen aan en de deur wordt open gemaakt e komen voor hout voor een bed , kom binnen trap op en dan naar links . we komen op kantoor de man / baas begint vol gas tegen mij te praten uhhhhhhhh me no intiendo nada senor , hablo un poqito espanol :de vraagt meteen waar ik vandaan kom . uit holland ok nou je begrijpt wel ik moet uitleggen wat ik hier doe en of ik op vakantie ben nee ik bezoek me fam en ik ben geadopteerd enz enz . blijkt die vent een pastoor te zijn en erg nieuwschierig , en gaat het nieuwe testament uit delen jezus wat moet ik daar mee en voor dat ik het weet moeten we bidden en hem na zeggen jezus de tering mot dat nou , ja dat moet hoort er ook bij . ik moet zeggen het heb wel wat dat is tenslotte wat ik wou weten hoe hun leven , diep van binnen kan ik me lachen niet in houden en ik zie me zelf staan , ik en bidden is de eerste x . ja en niet ff alles bij elkaar voor dat ik me 13 planken heb van 1 meter bij 9 cm meter ben ik 45 min verder pffffffff dat moet wel korting worden zo lang staan maar nee geen korting wel 25.000 pesos armer 10 euro . alles bij elkaar ruim een uur gedaan voor 13 planken , hup op me schouders en terug lopen maar hafer wegen nog ff de luch halen besluit om maar niet naar binnen te gaan voor dat ik weer me schiet gebedje mot doen . zo boodschappen binnen en ineens besef ik me dat ik mee ga in de menigte hout op me schouders me moeder met boodschappen lood zwaar een kind dat niet mee werkt whahahhahahhahah .als je de straat in loop waar het huis is moet je stijl naar boven zn 70 meter , erg zwaar en zeker voor isabel die amper kan lopen omdat ze een open wond aan haar been heb die niet dicht gaat . ik ben al boven zet me planken weg en loop terug ongeveer 3 kwart naar benden en neem de tassen over , want dat jong wil nog steeds niks he he eindelijk iedereen boven de tering en dat moet ik maar een x doen , je zal het maar iedere dan moeten doen respect ! we komen binnen ik ga de kamer in lig daniel op het nest die is net een paar  uur thuis o het is dan 1530 . we gaan samen de douch maken en het bed doe eindelijk die kleine he he hij is in beweging yes . ik had dit nog niet verteld maar het middag eten is tussen 1500 en 1700 en tussen 2000 en 2200 het avond eten . het is avond ik kan niet meer weg want het is donker , het voelt gewoon als of ik in een gevangenis zit alleen maar in huis zitten ik bulk van energie . ik wil wat gaan doen en wordt een beetje gek van me zelf en ga maar wat proberen te schrijven maar dat gaat niet echt kan me gewoon niet consertreren . ik hang wat en ga weer verder met me reis plannen . dan komen me neefjes terug van hun werk en ze zijn me een partij brak whahhaahhah er komt weinig tot niks uit , en wordt weinig gezegt wat hangen voor de tv . eigenlijk ook wel ff fijn geen spaans aan me kop althas niet zo veel aan leren doen want ik zal toch moeten praten . alega is in slaap gevallen en david is aan het gamen met santi om 2100 gaan we dan eten en ik vraag wanneer manuel terug komt ja rond tien ongeveer . het is 0000  en me broer kom thuis met een stuk in zn klote ja echt pffff de tering en roept david op het matje en vraag hem wat er is gebeurt afgelopen nacht , alega komt de kamer in en verteld mij dat manuel het door heb dat i een klap op zn smoel heb gehad . daar op zeg ik , tja je kan een vader niet voor de gek houden die zien alles . maar dan begint het gedonder hij is ook boos op mij , en dan niet op het feit dat hij een klap heb gehad maar dat ik dus heb afgesproken met zn andere dochter en zn ex want die zijn slecht en dat is niet me fam !! ik heb daar voor nog laten weten dat ik met luisa af heb gesproken en zn ex want ook die wilden me zien in plaat alleen maar facbook . het wordt van kwaad tot erger en zn vrouw gaat mij dan ook in eens de les lezen en zijn erg pissig op mij , ik had nooit af mogen spreken . me borst gaat trillen me hard slag verdubbelt me nek zet op , ik probeer uit te leggen dat ik aan niemand verantwoorden . maar in dit soort situaties spreek ik te weinig spaans voor , ik ga naar me nichtje en ga het in het engels doen zij begrijp me en vertaalt het naar alix en manuel maar daar zeggen dat het mij fout is ! ik kook van binnen en besluit weg te gaan ik bel 5 hotel op of er nog plaats is en of ik meteen kan aankomen nou vergeet het maar de 6 is raak mooi ik ben er binnen een uur . nu de taxi me neefjes komen binnen en vragen wat ik aan het doen ben , ik pak me spullen in en ben weg me nichtje had al tranen maar nu nog meer maar ze begrijp me wel me david belt de taxi het is onder tussen 0200 .me ma komt er bij tranen in haar ogen of ter wel een grote puin hoop maar ik laat me door niemand les voor lezen dat ver tik ik !!! de taxi is er en ik ben weg iedereen een knuffel en ik doe me ding dag . krijg ik dan toch een schauf jezus raak die eikel verdwaalt geen internet geen nav en is nog blind ook want ik had foto van me schermafbeelding maar dat kon hij niet lezen , kan er ook nog wel bij en dan heb ik momenten heel veel geduld (dus niet ) ik kom om iets na 0300 ik geef hem het geld pak me spullen en schrijf me in zo eindelijk rust .ik slaap snel maar ben ook weer vroeg op , hup douchen en ontbijten en lekker naar buiten wat is dat een lekker gevoel zeg vrij zijn !!! maar dit dan weer al zaterdag dus de mzzl