donderdag 22 dec

23 december 2016 - Bogotá, Colombia

dus we gingen om 0800 weg .

lekker niet dus, al me nichtje en neefjes liggen gewoon super lekker te slapen  . ik en isabel waren om 0630 er al uit het was ook weer lekker laat geworden , ik ga ze proberen wakker te krijgen nou vergeet het maar er zit geen leven in ik doe me ding . het normale ritueel koffie , eten , wassen wat kletsen , en ja wel daar komt de eerste al aan (0900) wallen onder de ogen zo brak als een tientje slenterend naar de keuken , nou nog 3 te gaan jezus wat gaat dat langzaam whahahahah !!!!! het is uiteindelijk 1020 dat we in een taxi zitten richting de bus halte , nou nog geen 100 meter staan we al vast je weet niet wat je ziet . er is overal leven maar dan ook over al , de straat ziet er uit zoals wij nederland gewend zijn als ze aan de weg aan het werk zij gewoon opgebroken . de motors gaan van links naar rechts tussen het verkeer door over al getoeter met elk een betekenis , dan heb je nog fietsers , brommers en trekkarren (is een bak met 2 wielen 2 stangen naar voren ) . gewoon complete ga os , en toch weet iedereen wat ze moeten doen en hoe , nou erg knap ik kan me auto in nederland al niet heel houden laat staan hier !!!!! ik zie van alles te veel om te schrijven , moet ik nog fotos gaan maken . 1100 stappen we op de bus , je begrijpt wel het gaat allemaal niet van zelf . we moeten over stappen en weer wachten , terwijl we wachten kijk ik in het rond er komen 2 jongens voor bij gerent de een roept choco : hebben ze het nou tegen maria ? ze rennen tussen het verkeer door naar de overkant van de straat zn 50 meter een straat in , er hangen  zwerfers , verslaafd ( boracos)  en ja wel een van die jongens die me voor bij kwam zit lekker aan ze pijp te lurken ( zet me aan het denken ) dit soort gasten zijn dus levens gevraalijk deinzen nergens voor terug , stelen , moorden , zak rollen in bussen en ga maar door . ik heb hun blik gezien en nog steeds en die zal ik onthouden is goed voor me reis . de trip die we maken is van het zuiden naar het noorden van de stad zn 27 km en daar doe je ruim een uur over . je ziet duidelijk het straat beeld veranderen maar pas na 30 min , je moet het zo zien van een drukke , grauw , vieze , donker , stinkend  , stoffige klere bende , antwerpen binnen rijden waar dan alles toch iets van orde en schoner  in zich heeft ( let op het is nog steeds 1 grote ga os kwa verkeer maar je snapt ) van arm naar rijk . je snap wel dat je zo veel ziet onderweg pfff je wil niet weten . maar we zij er het is dan al 1215 ik moet om 1700 bij me broer weze tussen door dan nog naar en vriendin en naar me tante jajajajajajaj .eerst naar me nicht adriana die staat ons op te wachten met dary (de vrouw van jaimen ) met me andere achter neefjes pfffff de tering zo veel !!!! me nicht woont in een appartementen complex omringt me hek werk en een bewaker met lief hondje meneer rotweiler en muilkorf . ze zijn niet rijk maar alles dat dus modaal is wonen zo , maar we zijn nog niet binnen he , de deur gaat open daar staat me tante mercedes en dan nog meer neefjes van me andere nicht pilar ( ik geloof dat ik gek word ) de man van pilar is er me hun baby enz enz waaaaaaaaa ik kom er achter dat ik niet bij me nicht in huis ben maar dus me tante ok .het appartement is klein maar het ziet er allemaal netjes uit net als de wijk .en natuurlijk is ze aan het koken ja hehe ik kom ook om te eten en dat weten ze maar al te goed ! na het eten krijg ik weer types colombiaanse woorden er wordt veel gelachen omdat me uitspraak bagger is , uit het niets gaan e er van door . op naar adriana haar huis (appartement) dat is 3 hoog geen lift aanwezig maar ook weer alles netjes gewoon normaal alleen kleiner dan bij ons . daar krijg ik teqiulla aan geboden maar natuurlijk lust ik dat . de man van adriana gaat ff uitleggen dat millonarios zo heet de voetbalclub van bogota , dat hun de beste zijn van colombia en hij kan dat maar niet vaak genoeg zeggen een echt fan !!!! ik heb de grootse lol en natuurlijk de colombiaanse woorden komen er ook weer bij. het is wel heel toevallig maar 8 jaar geleden had ik hun baby vast die nu dus 8 jaar is , en nu weer een baby hebben en ik die dus ook weer in me handen krijg . ze is 3 maanden en heet sol echt een schatje ze kijkt zo scheel als een otter en elke keer als ze me aan kijkt schiet ik in de lach ben ik blij dat ze me niet verstaan kan gewoon schele zeggen , ze vragen wel wat ik zeg maar dat ik kan ik niet uitleggen ( doe ik maar niet ) .ik krijg een cado van de man des huises het is een voetbal shirt ok ik heb er een klein beetje om gevraagt dan .het is al weer 1700 en we gaan nu naar jaimen zn huis ik , isabel , david , alega , santi , paulita , dary , flip en flap( namen vergeten )vriendjes van paulita en david . het is niet ver zn 20 min we stappen uit de bus en dan gaan we lopen en geloof me maar om met zn ploeg oversteken in de spits is een uitdaging whahahhaha net een computer spel . en langzaam verandert het straat blik weer in grauw tussen door doen ze wedstrijdje rennen , en ja wel ik begin het weer te kennen waar ik ben en waar ze wonen . jaimen is al thuis van ze werk dana de kleine van kati is er maar moeders is ff weg een boodschap doen . het is ondertussen al weer 1830 shit ik had af gesproken om 2100 bij maneul met de moeder van een ander nichtje maar dat gaat wat later worden .ja weer lekker nederlands op tijd komen no stresssss paco ze zijn altijd te laat !! en daar word aan gebeld de eerste nieuwschierige de zus van flip komt ff kijken natuurlijk . zo vertel ik wanneer we gaan , want ik had afgesproken ja nee zeggen ze ze komen je hier ophalen . daar gaan we ondertussen is het al weer 2045 wordt er van alles geregeld en ge appt . het blijkt dat ik een afspraak heb gemaakt met alleen de moeder en dat met nichje luisa ziek is of zo maar ze komt mij ophalen die brengt me naar haar moeder en dan ga ik haar moeder wat drinken . ja maar ik stink wil nog douchen ff ander kleren aan doen enz enz . ik heb niks te zeggen en ten slotte waar we wat gaan drinken is in de buurt van jaimen en niet van maneul . ik besluit om het weer over me heen te laten gaan , ok is goed haal me hier maar op ik koop hier in de wijk wel deo en een tandeborstel ik wissel van shirt want ik had me voetbal shirt aan . nou ff douchen ja maar het is wel koud water ja dus , daar wordt aan de deur geklop daar is ze dan wat een knappe meid ze heb een cado bij voor isabel we praten wat en dan wordt het ondertussen wordt er weer over en weer ge appt het zal wel ik ga eerst ff wat eten koop de spullen kopen ook hier mag ik niet alleen dus daar ga ik weer onder beglijding . tijdens het eten vraagt me neef of hij mee moet want anders is het gevaarlijk enz enz ja is best jongen , daar na ga ik douchen en ja het water was echt koud me om kleden en ik ben er klaar voor het is dat al weer 2230 . ondertussen is me hoofd vol van spaans en ik moet nog ff vol houden . isabel is al weg gegaan met de kids die daar blijven slapen , we willen een spelletje spelen maar daar staat onze taxi al , nu gaat alega ook mee en als we bij de auto aan komen staan er nog 2 die uit het niets mee gaan carlos en carlos whahahhahahhahaha . alles en iedereen moet nog aan elkaar wennen we gaan naar suba centro ik vind het best . we proppen de auto vol en we gaan en het wordt wat losser en super gezellig in de auto . het is een bar nou kom maar op , en daar gaan ze whisky en dan niet in een glaasje maar er woren complete flessen gehaald . je begrijpt het al ik moet gaan dansen eerst ga ik met e moeder van luisa het nieuwe nicht je dan volgt alega en als laatst luisa en die kan net als ik niet dansen whahahhahah . dat had ik niet verwacht ik dacht echt dat hier iedereen kon dansen maar niets is minder waar het bestaat , zij is meer van ja je raad het al techno . ik krijg wel zo veel complimenten voor me spaans er leuk om te horen , het is dan ook super gezellig en de whisky en bier vloeit rijkelijk . het is dan ook ondertussen 0200 , me neefjes moet morgen werken maar ze nemen het niet zo zwaar met opstaan en vraag ook maar of we naar huis gaan , maar nee ze willen blijven whahahahhahahah .maar ik spreek wel met hun af dat ze op tijd uit hun nest komen en dat ik ze wel wakker maak om 0800 en als ik dan nog een keer moet komen doe ik het met water en ze zijden afgesproken !!! om 245 word de rek gevraagd het is 240.000 pessos nog geen 100 euro voor 2 flessen whisky en 20 bier whahahhahahah daar op zeg ik dat mijn neefjesniks betalen dat doe ik , ok het word verdeelt dan gaat het fout de moeder van luisa wil dat ik daar op weer niks betaal de vriend weet nog van niks komt geld bij me halen me luisa komt er tussen en zegt dat ik niet hoef te betalen en dat het een cado is van haar moeder . wat dan ook zo leuk is haar vriend moet dus alles betalen whahahahhahah je raad het al er ontstaat ruzie tussen die twee en de fam palomino (ik en me neefjes ) knijpen er tussen uit naar de dansvloer hun probleem niet de onze word er gezegd .even later gaan we afkoelen buiten david blijft binnen , me pukkie is op en ik ga naar boven en kom me neefje tegen en zegt dat i een klap voor ze smoel heb gehad van de vriend van luisa haar moeder . dus ja ik ga naar boven ze zien me en er gaan allemaal gasten om die vent heen staan , ik vraag waarom een vent een joggi van 17 op ze bek slaat hij is al in de 30 . ik vraag netje of hij even naar buiten wil komen dat hij gewoon met een man kan praten . het loopt uit de hand de tent word gesloten wij staan buiten me neefjes helemaal uit hun dak die vent is opgesloten binnen ze maat is boos op hem en gaat even later huilen lol , luisa boos op haar moeder ,david boos op die vent een grote ga os , ik redelijk rustig . maar die ander schoppen tegen de deur aan maken ze auto kapot echt waar ik heb het dus gewoon in me bloed . hij wil maar niet naar buiten komen iedereen huilen en schreeuwen , om 0315 besluiten me nichtje alega om te gaan voor dat de politie komt en dat was maar niet al te laat we stappen nog net niet aan of daar komt een motor aan met politie , hup de taxi in een stuk verder op er uit en een ander taxi in . wat een geluk ik mag niks vertellen er is niks gebeurt , maar david zn neus staat scheef oeps . 0415 thuis hup naar bed ik doe nog ff tanden poetsen en daar raak ik aan de praat met luisa tot 0500  . de wekker gaat 0745 om 0800 maak ik ze wakker maar ze zijn meteen wakker nou ja wakker whahahahahh ik ga koffie zetten 10 min later geen leven pak het ijs water uit de koelkast doe de deur open ze schieten recht op in bed en zeggen nee we mogen later beginne oom zelaten me het berichtje lezen ok om 10 uur ga we er uit lol . onder tussen is het dus al vrijdag ochtend ik stop met schrijven mzzl !!!!