Vrijdag 13

13 januari 2017 - Palomino, Colombia

Ik ben wat beter niet veel maar Ok ik doe het er mee me aller eerst ontbijtje gaat wel het is niet veel . Ik heb wat babbels en krijg te horen dat er hier geen pin op het dorp is en dat alles met contanten gaat Ok probleem heb niks whhahahahah met de motor taxi moet je een dorp verder op weze voor de pin dus op de motor en een tour naar de pin en meteen een kleine tour door het dorp tja hoef ik niet te lopen . Ik krijg te horen van de chauf dat hier ook tot 7 jaar geleden niks aan toeristen ( ook Colombianen)waren en nu is alles om geruild is weg met paramilitaire en guerrilla's een het nu bruisend bad plaats is geworden  . Terug gekomen bij het hostel geef ik het weer op en lig ik weer in me hangmat te praten met de eigenaresse die uit Frankrijk komt , ze hebben de hostel nu 3,5 jaar en toen waren er nog maar een paar hostels en dat kan je nu niet meer zeggen want ze groeien met paddestoelen uit de grond hier . Ze hopen ook echt dat het niet zoals taganga wordt want dat is verpest door de drugs toeristme , want een paar jaar geleden was dat een mooi rustig vissers dorpje maar daar is niks meer van over . Hier in palomino is het meer een hippie flow rustig , ja ze doen hun blowtjes maar daar houd het wel mee op je wordt niet lastig gevallen althans nog niet . Maar dat zijn verhalen die ik hoor want zelf ga ik er niet op uit , en met de energie die ik heb regel ik me zeil reis van cartagena naar Panama die ik op 16 jan heb en heb ook slaap plekken nodig hier in Colombia maar ook on Panama . In de middag ga ik het proberen ik ga eten , nou bestel een sopa de ajiaco normaal super lekker en nu ook wel , bij het terug lopen naar me hostel voel ik me maag weer op komen pfffff ik word daar zo moe van . Ik plof weer in me hangmat en doe me uiterste best om me eten binnen te houden het lukt ga door naar me bed slaap weer ff en wordt om 1700 wakker , ik besluit om naar het strand te slenteren ik moet het strand zien het is al erg genoeg dat ik zo weinig heb gedaan . De golfen zijn enorm wat is de stroming sterk je ziet het gewoon je kan ook niet echt zwemmen dan , hier verdrinken ook super veel mensen en Colombianen zijn dan ook wel geen goede zwemmers maar hier kan niemand tegen op . Ik kom terug en me kamer genoten vragen hoe het nu met me gaat , het zijn een stel tieners uit Bucaramanga ze gaan wat voor me halen wat goed moet zijn voor me maag Ok haal maar jongen alles beter dan dit !!!En morgen gaat ik weer weg op naar santa marta en van daar uit naar cartagena reis duur  ongeveer 8 uur dus ja vroeg op pad hoop ik !

1. Kevin:
    14 januari 2017
    Eliana advies is krodex maar geen drank erbij
    En caldo en veel water