dinsdag 27

1 januari 2017 - San Gil, Colombia

halloooo , daar ben ik weer het is al ff geleden maar ik heb het druk met genieten van alles om me heen en de mensen   ,en fotos gaat sneller als schrijven het is nu vrijdag 30 dec 0700 ik ben weer klaar wakker , ik zit buiten zoals iedere morgen alleen met me bakkie koffie van de vogels te genieten , de zon die net boven de brengen uit komt het geluid van het kolkende water van de rivier dat achter de hostel ligt en na genieten van de dag er voor , en van het eerste moment dat ik onzeker en doel loos de bus in stapte niet wetende wat ik eigenlijk aan het doen ben of waar ik zou slapen en ik zal je vertellen dat was best spannend . nu 4 dagen verder is er veel gebeurt van alles gedaan laat op en vroeg eruit zonder wekker ik wil het gewoon zien . we hebben een leuk groepje die in alles mee gaat , van bungee jumpen tot abseielen , paragliden , nacht zwemmen , dansen , spelletjes spelen , zingen en ga zo maar door . de mensen die in het hotel werken zijn ook echt super zoals André de costaricaan die doe kajaken raften en mountenbiken op extreem nivo en een israelier matan die zo lui is als hetmaar zijn kan , ze zijn blij met mij hun halen zo veel energie zeggen ze uit mij ik voel me vereerd , en ik leer veel van hun het zijn jongens die van dag tot dag leven . we praten over het leven wat ze hebben geleerd waar ze vandaan komen en dat in de positieven zin omdat het ons heb gebracht waar we nu staan en dat opgeven geen optie is . volgend week wil ik naar santa martha , maar waar ik geen rekening mee heb gehouden is dat ze hier vakantie hebben en dat het redelijk in trek is de kust . Naast de hostel zit een restaurant en daar doen we eigenlijk ontbijten , luchen en ook dus avond eten . Je begrijpt al dat we daar kind aan huis zijn nou ik dan meer , ik ben goed met de eigenaar begrijp alleen niet altijd wat hij bedoelt . Op de tafels liggen geen menu kaarten en je kan maar uit een paar gerechten kiezen , wat dus altijd een gedoe is gelukkig zitten er bij ons in het groepje rolos (bogotanen) waar van er twee goed Engels kunnen .Gelukkig voor me Nederlandse medereiziger want die wil graag weten wat hij krijgt , ik daar in tegen niet echt . Ik kies wat en ik eet , en dat is de eigenaar op gevallen dus wordt ik elke keer gevraag de keuken in te komen om te zien wat ik bestel heb ik lach me kapot met die vent kan op ze bort (piep) . Het meisje uit Bogota zei toen ik met me vis bezig was dat je ook de ogen kan eten Ok kom maar op ze gaat driftig met de vork het oog er uit lepelen houd het voor me mond en hap slik en weg , het is niet vies omdat er geen smaak aanzit . Christian de Nederlander waligt er van  Whahahahah maar je moet het gewoon proberen zeg ik dan maar . Die man eigenaar van het restaurant Willi begint over een feestje op vrijdag waar ook veel vrouwen zijn om mee te dansen ( let op dat begrijp ik er uit ) maar mocht niks zeggen tegen de ander het zal wel ik zeg gewoon si señor en laat het op me af komen . André heb ons ook een keer mee genomen op stap om het spel tego te spelen en dan naar de bar Ok  dan gaan we super gezellig zo gezellig dat we dus in de karaoke bar André Hazes kleinen jongen hebben op gezet en dat dan dus ook gezongen Voor het eerst was dus André in Colombia te horen , en gewoon loep zuiver ook nog eens Niet dus als je de filmpjes terug kijkt . In de hostel kan ik ook alles maken In de hostel kan ik ook alles sta in de keuken nog niet niet me eigen eten te maken maar pak me eigen drinken gebruik de was machines waar je voor moet betalen maar ik heb vrij spel ( staat ook niet op me rek ) ik ben gewoon thuis zo voelt het en dat is lekker . Bij het eten in het restaurant komt de eigenaar naar me toe ik moet naar de keuken komen Ok hij vraag wat ik moet doen vanavond ik zeg niet weet ik niet de rest wil uit rusten wat ze zijn gesloopt ( komt door mij zeggen ze ) ik spreek met hem af en ik wil wel leren dansen hup douchen , heb het nog gevraagd aan de groep maar kom nog maar net nee uit Ok dan ga ik wel . De mensen waar ik mee om ga zijn nog geen 25 jaar op André en matan na dan die zijn al 28 . We spreken af in het restaurant daar kan ik gewoon eten en als ik klaar ben gaan we zo gezegd zo gedaan hup naar binnen dat eten en weg weze . We komen aan bij de tent ik ik kijk om me heen geen terrassen we moeten naar binnen , ik wat ik daar zag schoot ik toch in de lach die ouwe snoeper brengen me gewoon naar een strip club en ja dat klopt daar dansen ze ook maar dan gewoon lekker bloot . Vrijdag avond gaan we weer met de groep op stap als afscheid van mij André geregeld de held van de hostel gaat mee , me benden zijn slap van het raften van de middag de piep ! We gaan echt super gaaf of ik ze al jaren ken . De ander helft die blijft  zij Fransen en nieuwe mensen , niks niet sociaal alleen maar piep en piep en ook eens !

In de hostel kan ik ook alles sta in de keuken nog niet niet me eigen eten te maken maar pak me eigen drinken gebruik de was machines waar je voor moet betalen maar ik heb vrij spel ( staat ook niet op me rek ) ik ben gewoon thuis zo voelt het en dat is lekker . Bij het eten in het restaurant komt de eigenaar naar me toe ik moet naar de keuken komen Ok hij vraag wat ik moet doen vanavond ik zeg niet weet ik niet de rest wil uit rusten wat ze zijn gesloopt ( komt door mij zeggen ze ) ik spreek met hem af en ik wil wel leren dansen hup douchen , heb het nog gevraagd aan de groep maar kom nog maar net nee uit Ok dan ga ik wel . De mensen waar ik mee om ga zijn nog geen 25 jaar op André en matan na dan die zijn al 28 . We spreken af in het restaurant daar kan ik gewoon eten en als ik klaar ben gaan we zo gezegd zo gedaan hup naar binnen dat eten en weg weze . We komen aan bij de tent ik ik kijk om me heen geen terrassen we moeten naar binnen , ik wat ik daar zag schoot ik toch in de lach die ouwe snoeper brengen me gewoon naar een strip club en ja dat klopt daar dansen ze ook maar dan gewoon lekker bloot . Vrijdag avond gaan we weer met de groep op stap als afscheid van mij André geregeld de held van de hostel gaat mee , me benden zijn slap van het raften van de middag de piep ! We gaan echt super gaaf of ik ze al jaren ken . De ander helft die blijft  zij Fransen en nieuwe mensen , niks niet sociaal alleen maar piep en piep en ook eens ! Ik stop nu ff want me lap top is In de hostel kan ik ook alles sta in de keuken nog niet niet me eigen eten te maken maar pak me eigen drinken gebruik de was machines waar je voor moet betalen maar ik heb vrij spel ( staat ook niet op me rek ) ik ben gewoon thuis zo voelt het en dat is lekker . Bij het eten in het restaurant komt de eigenaar naar me toe ik moet naar de keuken komen Ok hij vraag wat ik moet doen vanavond ik zeg niet weet ik niet de rest wil uit rusten wat ze zijn gesloopt ( komt door mij zeggen ze ) ik spreek met hem af en ik wil wel leren dansen hup douchen , heb het nog gevraagd aan de groep maar kom nog maar net nee uit Ok dan ga ik wel . De mensen waar ik mee om ga zijn nog geen 25 jaar op André en matan na dan die zijn al 28 . We spreken af in het restaurant daar kan ik gewoon eten en als ik klaar ben gaan we zo gezegd zo gedaan hup naar binnen dat eten en weg weze . We komen aan bij de tent ik ik kijk om me heen geen terrassen we moeten naar binnen , ik wat ik daar zag schoot ik toch in de lach die ouwe snoeper brengen me gewoon naar een strip club en ja dat klopt daar dansen ze ook maar dan gewoon lekker bloot . Vrijdag avond gaan we weer met de groep op stap als afscheid van mij André geregeld de held van de hostel gaat mee , me benden zijn slap van het raften van de middag de piep ! We gaan echt super gaaf of ik ze al jaren ken . De ander helft die blijft  zij Fransen en nieuwe mensen , niks niet sociaal alleen maar piep en piep en ook eens !  en ik moet het nu met me tel doen en dat is echt hel

Deel 2 volgt

1. Mapa:
    2 januari 2017
    Geweldig! Wat een ervaringen daar in San Gil. Prachtige regio, mooie mensen, interessant eten , Haha. Vanavond dwars door het land. Xxxx